Viimasel ajal on trikoo- ja riidepaelast heegeldatud vaibad ja korvid olnud heegeldajate seas väga populaarsed. Mina liitusin selle trendiga üsna hilja, täpsemalt eelmisel sügisel. Varasemalt olin ma seda tüüpi lõnga ostmist vältinud üsna krõbeda hinna tõttu, kuid kui Türi Vaip oma poe Nõmme keskuses avas, muutus olukord minu jaoks koheselt.

Kuna ma käin Nõmmel tihti, jääb see pood mulle tee peale, mistõttu on sellest väga raske ilma sisse astumata mööda kõndida. Sealsed hinnad on väga mõistlikud, ilmselt seetõttu, et põhimõtteliselt on tegu Türi Vaiba lõngajääkidega, mistõttu sama värvi lõnga ei pruugi hiljem tagantjärele valikust leida ning vahel ka paela jämedus toki ulatuses veidi varieerub, kuid minul pole see siiamaani midagi takistanud ja olen olnud seal üsna sagedane külaline.

DSC_0052
Neid kahte tumesinist tokki kasutasin selle vaiba heegeldamiseks.

Aliexpressis on seda tüüpi lõng samuti esindatud näiteks siinsiin, siin ja siin. Samuti on riigisiseselt palju teisi pakkujaid ning juhul kui vanu T-särke on palju, saab ka neist vajaliku jämedusega paela välja lõigata. Lihtsalt minu kindel valik on olnud Türi vaip.

Mu esimene vaip pidi tegelikult tulema palju suurem, kuid lõpp-tulemuse diameeter oli 89-cm. Algse plaani järgi pidi see välja nägema umbes selline:

d47e6248aa03f648309bce7fe17a9aa0

Detailsema pildi nägemiseks vajuta Pinteresti lingile. Ilmselt on see kusagilt ajakirjast pärit, kuid mul ei õnnestunud selle täpset nime leida.

Kuna tegu oli mu esimese katsetusega, alahindasin ma kõvasti seda lõngakulu, mis sellise vaiba tegemiseks kulub. Ning kuna sama värvi lõnga enam saadaval ei olnud, otsustasin teha väiksema vaiba ja kasutada kahe viimase rea heegeldamiseks “shell stitch“-i nimelist mustrit.

Untitled2
Kasutasin seda osa diagrammist + “shell stitch”-i mustrit kahes viimases reas. Tulemus parempoolsel pildil.
vaip-001
Pilt pahupoolest. Alguses katsetasin erinevaid asju. Seejärel leidsin sobiva mustri. Lõpus sain aru, et lõng saab poole ringi peal otsa ja otsustasin lõpu ülesse harutada ja ringi teha. 
pizap.com14797513437152-001
Lõpp-tulemus.
IMG_6402-001
Lõpp-tulemus.

Selle vaiba suurem versioon on samuti valmimas ning kuna olen valmimisprotsessist üsna palju pilte teinud, loodan, et selle valmistamise kohta tuleb minu poolt ka korralikum juhend. Nii palju võin öelda, et vaip on juba väga raske ja ka paelatokkide rekord on minu jaoks ületatud.  Paljud teist praeguseks juba teavad, et ma üritan lõnga mitte liiga palju ette koguda, kuid selle projekti puhul see reegel ei kehtinud. Alguses ostsin 8 tokki, kuid nähes kui kiiresti need kuluvad, läksin tagasi ja ostsin ära kõik, mis veel alles oli, sest ma ei tahtnud sellega riskida, et taaskord õiget värvi pael liiga vara otsa saab. Kusjuures ma ei pruugi ka selle varuga vaiba lõpuni vastu pidada, kuid vähemalt on see piisavalt suur, et ma rahule jääksin.

Vaip2
8+14 = loodetavasti lõpetatud vaip.

Seega üldiselt edeneb selle teise vaiba heegeldamine päris hästi. Pidin selle valmistamist küll edasi lükkama kui karu heegeldama hakkasin ja praegustel kuudel lõputöö ja lõpukleidi valmistamise tõttu, kuid valmis see vaip mingil hetkel saab, selles ma ei kahtle.

Suured tänud lugemast!

Helina

Leave a Reply

