Esimest osa saab lugeda siit ja teist osa siit! Selles postituses jagan veel lisaks pilte peamiselt lõpptulemusest ja räägin sellest, mis veel rääkimata jäi.

sisemälust5-001

Veidi reaktsioonidest

Üldiselt on vastukaja olnud positiivne. Kingisaaja, minu kahe aastane sugulane, kallistas omal soovil karu ning see tegevus räägib juba iseenda eest. Olin sellise reaktsiooni üle väga õnnelik. See oligi minu jaoks põhiline, et lapsele kink meeldiks ja seda ma ka kehakeelest ja emotsioonidest välja lugesin.

Päris mitmed inimesed nii käsitöögruppides kui ka mujal ei tahtnud uskuda, et karu on algusest lõpuni ise heegeldatud. Arvati muuhulgas, et ainult nina ja kõrvad on ette heegeldatud. Ma ei tea, kes küll nii teeks, aga tegelikult eks see realistlikkus oligi ka minu eesmärk. Õnneks kahtlejatele sain jagada tõestuseks eelmist postitust.

Teine levinud reaktsioon oli “nii suur ja pehme”. Päris mitmed sõbrad teadsid, mis teoksil ja nägid ka poolikust karust pilte. Väga mitmelt inimeselt küsisin jooksvalt nõu sellises stiilis, et “kas tundub loomulik” jne. Veidi naljakas oli aga see, et kui nii pereliikmed kui ka osad sõbrad seda esimest korda oma silmaga nägid, olid nad üllatunud, sest pildil oli karu jätnud palju väiksema mulje. Aga selliste siiralt üllatunud reaktsioonide nägemine on üks põhjuseid, miks mulle meeldib selliseid asju teha. Sest kohati väljendus silmadest siiras rõõm, üllatus ja imestus.

sisemälust6-001
Need fotod on tehtud eelmisel neljapäeval vahetult peale seda kui kursusekaaslane avastas, et karu on palju suurem kui ta sinnamaani piltide järgi oli arvanud.

Kuid nii nagu ei ole head ilma halvata, siis on minuni jõudnud ka üksjagu kriitikat eelkõige näo osas. On kommenteeritud, et karul pole nina, et nina oleks võinud must või teistmoodi olla. On öeldud, et silmad ei sobi jne. Eks nii palju kui on inimesi, on ka arvamusi. Olen nõus, et nägu sai hele, aga ei tahtnud ka enam järjekordset tokki nii väikese osa tegemise jaoks juurde osta ja nii valisin olemasolevast parima variandi. Must oleks minu arvates liiga tume jäänud, aga tumepruun oleks vast enam-vähem sobinud. Kõige parem variant oleks muidugi olnud üldse neti kaudu tüüpiline kaisukaru nina tellida, aga seda ehk järgmine kord.

Enda emotsioonid

Kui alguses kartsin, et tulemus ei tule piisavalt realistlik või armas, siis lõpuks olin ise küll igati rahul ja enamgi veel. Tegu oli siiski minu jaoks ühe keeruliseima asja heegeldamisega ja seekord ilma igasuguse juhendita. Alguses seda heegeldama hakates ei julgenud ma suurelt unistada. Alloleval pildil on karu kõrval näha pisikest koera. Algselt mõtlesin, et kui sellises suuruses karugagi hakkama saan, siis on hästi, aga taaskord ületasin selles osas enda ootusi. Lõpuks läks küll üsna kiireks, kuna eelmised pildid on tehtud siis kui oli jäänud veel ainult 2 päeva aega, et karu lõpetada ja nii palju oli sellel hetkel veel vaja kinnitada, aga ma sain sellega hakkama.

sisemälust7
Algselt plaanisin karu umbes nii suure heegeldada nagu see koer seal vasakpoolsel pildil. Parempoolne pilt on pilt karu esimesest autosõidust kingisaaja kodu suunas.

Kohe kui karu valmis sai, hakkasin erinevaid hetki endale mälestuseks üles pildistama. Õpetasime “põhilollused” selgeks ja lihtsalt veetsime toreda viimase õhtu tema seltsis.

sisemälust8-001
Niisama muusikat kuulamas (silmad polnud veel paigas) ja diivanil kaisus lebotamas.
sisemälust9
Selfi tegemist tuleb veel harjutada.

Alguses arvasin, et see jääb minu ainukeseks heegeldatud karuks. Seda seetõttu, et tegu ei olnud kaugeltki kerge projektiga ja juba üksipäinis seda tüüpi lõnga kasutamine oli paras väljakutse. Mida lähemale ma aga lõpule jõudsin, seda rohkem hakkasin nii ma ise kui ka mitmed teised lähedased inimesed endale sellist karu soovima. Kaisukaru, mis on suur, pehme ja südamega valmistatud. Seega ilmselt kunagi võtan sarnase projekti uuesti käsile, kuid kindlasti mitte lähikuudel. Kuid praegune kaisukaru jääb siiski alatiseks minu esimeseks heegeldatud kaisukaruks ja loodetavasti jääb see pisikesele sugulasele kalliks ka aastate pärast.

Suured tänud lugemast! Eriti neile, kes nii kaugele jõudsid!

Helina

DSC_0169-002

One thought on “Suur heegeldatud kaisukaru! 3. osa

Leave a Reply

