Suur heegeldatud kaisukaru! 1. osa

heegeldatud, karu, käsitöö, Uncategorized

Seekord saabub minu esmaspäevane postitus veidi varem, kuna soovin teiega jagada midagi väga põnevat ja ei suutnud selle jagamist enam rohkem edasi lükata. Kirjutan oma esimesest heegeldatud kaisukarust! Selle karu valmistamine oli minu jaoks esimene kord heegeldada looma ja seetõttu olin kohati lõpp-tulemuse pärast väga mures. Õnneks osutus lõpp-tulemus üsna realistlikuks ja seetõttu rõhutasin ka kinki üle andes, et tegu on algusest lõpuni südamega tehtud käsitööga.

Kindlasti ei ole karu ka täiuslik, kuid ma arvan, et õppetunnid käivad selliste oskuste omandamise juurde. Minu enda jaoks muutus karu väga kiiresti väga armsaks. Mul on kombeks öelda, et igasse asja, mida teen, valan ma justkui osa oma hingest ja ilmselt just seetõttu oli lõpuks emotsionaalselt üsna raske temast lahti lasta. Nii imelik kui see ka ei tunduks. Umbes nagu osadel raamatut lugedes viimasele lehekülje lõppu jõudes, valdab kummaline tunne. Nii oli ka mul imelik mõelda, et ei näe seda enam iga päev ootel nagu olin harjunud. Kuna karu valmis alles laupäeval ja olles viimase viie nädala jooksul jooksvalt selle valmimise protsessi üsna palju jäädvustanud, siis seekord kirjutan ma sellest pikemalt ja detailsemalt kui eelnevate esemete puhul. Ning selleks, et korraga liiga palju lugeda ja ka kirjutada ei oleks, jagan kogu selle loo kahte või kolme ossa. Teise osa kirjutan valmis nii kiiresti kui võimalik. Loodetavasti juba homseks õhtuks.

DSC_0054-001

Lõpp-tulemus näeb välja selline! Mul on nii hea meel seda lõpuks jagada!

Kui kaua sellise karu valmistamine aega võtab?

Selle karu tegemist alustasin ma 11. veebruaril ja lõpetasin laupäeval ehk 18. märtsi õhtul, seega võttis mul selle valmistamine aega 5 nädalat. Karu valmis mu pisikesele sugulasele teiseks sünnipäevaks kingiks ja seetõttu olin ma endale ette seadnud ka valmimistähtaja, et ikka sünnipäevaks valmis jõuaks. Mõnel päeval kulus mul tunde heegeldades või kokku õmmeldes, eriti eelmisel nädalavahetusel ja viimase nädala jooksul. Mõnel teisel korral sain sellega tegelemiseks aega vaid tunnijagu või vähem. Seega täpset tundide arvu ma kahjuks öelda ei oska, kuid kuna lõng oli üsna peenike, siis kohati tundus mõne osa tegemisele kuluv aeg terve igavikuna. Üsna suur osa valmis rongisõitude ajal, mille käigus kogesin üsna uudishimulikke pilke nii lastelt kui ka täiskasvanutelt. Reedel küsis üks laps üsna valjusti oma emalt, et mida see tüdruk seal teeb? Sellel hetkel õmblesin karule nägu ette.

Millist lõnga kasutasin? Mida veel vaja läks?

Minu arvates muutis just see lõng, mida kasutasin, selle karu nii armsaks ja karulikuks. Kuigi koostiselt ei ole tegu just kõige parema lõngaga näiteks tekkide või riietusesemete jaoks, siis minu arvates kaisuka jaoks sobib see oma karvasuse ja pehmuse tõttu hästi. Samuti kinnitati mulle poes, et need karvad ei tule küljest ja seetõttu olevat see selliseks otstarbeks sobilik. Siinkohal soovin öelda tuhat tänu Tartu Liann Lõnga lõngapoe töötajatele, kes olid oma nõu ja jõuga abiks nii sobivate lõngade, toonide kui ka silmade valimisel üsna algusest kuni lõpuni. Kõik peale vatiini ja lipsupaela oli sealt poest soetatud. Heegeldamisel kasutasin 3.5mm suurust heegelnõela ja põhilõngaks oli Alize decofur, mida kulus vähemalt 9 tokki. Kõrvade sisemise osa ja koonu valmistamisel kasutasin väga mõnusat Contessa Light Mohair lõnga, heegeldades kahekordselt (kulus vähem kui 1 tokk). Kokku õmblemisel ja näo tikkimisel kasutasin halli ja beeži tooni, mis olid mul varasemalt olemas  Katia amigurumi komplektist. Kuigi tumepruun oleks võib-olla paremini sobinud, tahtsin kasutada seda, mis varudes olemas.

Täitematerjalina kasutasin Kangadzunglist ostetud vatiini, kusjuures vatiini kulus mul nii palju, et kasutasin peaaegu täiesti mõlemad pildil nähtavad kotitäied ära. Pael on tellitud siit. Silmad valisin algselt sinised (Liann Lõngast), kuid peagi mõistsin, et need on veidi pisikesed nii suure karu jaoks ja sinine ei tundunud enam just kõige parem valik. Kuna aga suuremaid poes saadaval ei olnud ning ka pruuni polnud samas suuruses saada, siis võtsin küünelakieemaldajaga sinise värvi ära ja värvisin küünelakiga mustaks. Minu arvates muutis see olukorra paremaks.

mõmmi Hendrile

Lõng, niit, vatiin, mida kasutasin ja algne, vahepealne ning uus silmavärv.

Kas mul on mustrit, mida jagada?

Kahjuks ei jälginud ma seda tehes mustrit ja katsetasin jooksvalt. Kuid ma arvan, et ükskõik milline karu muster, mis on enam-vähem sama suure karu oma, sobib kasutamiseks, sest minu arust on selle karu välimuse võti just sobiva lõnga valik. Inglise keeles on siin üks hea mustriseletus koos YouTube videoõpetusega, mille sain sõbrannalt ja mida ka algselt jälgida plaanisin. Selle miinuseks on see, et tegu on palju väiksemate karudega, mistõttu selleks, et seda sobivasse mõõtu saada, tuleb jällegi ise vastavalt asju muuta. Siin on karu, mis mind inspireeris, kuid muster ei ole kahjuks tasuta saadaval ja kuna mulle mustreid jälgida ei meeldi, siis hirmus, et pärast ei kasutagi, ei julgenud ka seda osta. Mul on väga kahju, et mul teistele käsitööhuvilistele ühest mustrit jagada ei ole, kuid loodan, et minu piltiderohke seletus (järgmises postituses) aitab ehk veidi. Võib-olla järgmine kord üritan protsessi filmida, kuid kahjuks ei valmista ma uut karu veel niipea.

Jätkub…

Teine osa on nüüd kättesaadav siit

3 thoughts on “Suur heegeldatud kaisukaru! 1. osa

Leave a Reply

