Täna kirjutan ma tagantjärele tekist, mille heegeldamist alustasin ma 28.12.2013 ja lõpetasin 12.02.2014. Selle teki heegeldamine oli minu jaoks heegeldamise kui hobi juurde tagasipöördumine, mistõttu alustangi oma tehtud tööde kirjeldamist just sellest kingist, kuigi tegelikkuses olin juba 2013. aasta suvel alustanud ühte väga mahukat projekti, millest räägin kunagi hiljem.

Idee sai alguse sellest, et mul oli poiss-sõbrale kinki vaja. Kuna ma olen selline, kes enamasti pingutab kinkidega pigem üle kui lihtsalt haarab midagi ettejuhtuvat viimasel hetkel poeriiulilt, siis nii läks ka sellel korral.

img_0123toodeldud
Nii see algas…

Selle teki tegemist alustasin ma ilma kindla plaanita. Tahtsin lihtsalt vaadata, kas tuleb välja ja kuna “vanaema ruudu” nimelise mustriga valmivad esimesed read kiirelt, siis ilmselt seetõttu tekkiski ulmeline mõte, et äkki jõuan 13. veebruariks ehk sünnipäevaks kingi valmis. Üritasin valida värvid, mis võiksid olla meesterahvale vastuvõetavad ja lihtsalt lootsin, et mu kinki osatakse hinnata ja, et kingi saaja oleks seda saades rõõmus.

Protsessi käigus tekkis probleem, mis võib paljudele käsitöölistele olla tuttav. Kunagi ammu ostetud lõng sai otsa ja mul ei olnud õrna aimugi, kustkohast samasugust juurde saada, kuid lõpuks kuidagi jõudsin selle jälile ja sain vajaliku. Kuigi tagantjärele ma veidi kahetsen materjali valikut, kuid eks neid asju oli teisigi, mis oleks saanud olla paremini.

kink2-001toodeldud
Vahepealne protsess.

Tekk valmis eksamisessiooni ajal, tirisin seda seljakotis kaasa isegi raamatukokku, kus õppimispauside ajal veidi nokitsesin. Tegelikult oli see sess minu jaoks üks raskeimaid nii ainete poolest kui ka seetõttu, et saatusel olid teised plaanid ning perekonda tabas lein. Tagasimõeldes tundub päris pöörane tegu kõigest olenemata mingi kingi nimel nii palju rabeleda, kuid eks prioriteediks olid ikkagi eksamid ja mul on tunne, et võib-olla just siis avastasingi, et see on miski, mis suudab pingeid maandada ka siis kui asjad ei lähe nii nagu plaanitud.

Kuna prioriteediks olid eksamid, siis tegelikkuses ei saanud ma tekki nii suureks kui plaanitud. Lootsin, et jõuan nii-öelda laia voodi laiuseni, kuigi see tekk oligi rohkem mõeldud filmi vaadates ümber võtmiseks kui voodikatteks. Muidu poleks ju hullu, aga see lõng, mis oli selle teki lõpu jaoks mõeldud, kuid ajapuuduse tõttu ei jõudnud sinna tekki, seisab mul siiamaani kapinurgas.

pizap-com1456070134712110x15
Lõplik tulemus.

Neile, kes on huvitatud mustrist, siis siin on olemas video kujul õpetus ja ka eesti keelne juhend. Ma ise aga eelistan diagrammi kujul mustreid, millest üks on näiteks siin, kus on olemas diagramm koos inglise keelse õpetusega.

Tagantjärele tarkuseks mainin, et üks asi, mida ma selle teki juures kahetsen, on see, et kuigi tekk valmib kiiremini kui mõnda muud mustrit kasutades, on augud siiski piisavalt suured, et jäävad kohati segama ning lasevad liiga palju külma õhku läbi, mistõttu ma ise sellise mustriga tekki ei soovita valmistada, aga samas linikuks või muuks detailiks sobib imeliselt. Ning kui lisada ka vooder, siis saab ka aukude negatiivsest mõjust lahti. Ise selleni ei jõudnud.

One thought on “Vanaema ruudu mustrist tekk

Leave a Reply

